Skiën!

maart 2019

De sneeuw was overdadig, het weer goed en de sfeer fantastisch! De skiers van Stichting Samen Ontspannen waren goed te herkennen op de piste door de nieuwe hesjes van Stichting Nianne. Ook de thermozakken van de bi-uniques waren heerlijk warm. Stichting Nianne, nogmaals bedankt voor jullie steun!

Nieuwe paardenlift voor manage Kennemergaarde

September 2018

Wat fijn om na de vakantie terug te komen op Manege Kennemergaarde en daar een geheel nieuwe lift te vinden! Een mooi, schoon exemplaar dat onze ruiters weer vele jaren veilig op en van het
paard zal tillen.

Stel je voor, je zit in een rolstoel en hebt niet voldoende kracht in je benen om te staan, laat staan een trapje op te klauteren. Dan is één van de hulpmiddelen die je daarbij kunnen helpen de tillift. Het apparaat tilt met behulp van een tilzak of – juk de ruiter uit zijn stoel, heft hem/haar omhoog en plaatst de persoon op het paard. Zonder zouden er twee mogelijkheden zijn: de vrijwilligers en instructeurs hebben binnen de kortste keren een hernia, of deze personen zijn uitgesloten van paardrijden.

Alle donateurs, bedankt!

Zwemgroep "De Spetters" krijgt nieuwe spullen

Augustus 2018

Strandballen in diverse maten en kleuren, zwembrillen en snorkels. Wat fantastisch dat ons de gelegenheid is geboden om onze materialen aan te vullen! Met name de (strand)ballen worden erg gewaardeerd door onze deelnemers. Verder kijken we erg uit naar het nieuwe seizoen, waar we - voor zij die dat kunnen - voorzichtig willen beginnen met snorkelen.

Stichting Nianne - namens al onze deelnemers enorm bedankt voor deze genereuze donatie!

"Blije gezichten, daar doen wehet voor!", Zwemgroep de Spetters, Hoofddorp
(Activiteit van Stichting de Aanloop, www.deAanloop.nl)

Nieuwe tennispakken voor TV Nieuw-Vennep

Juli 2018

Met jullie toezegging en de toezegging van een andere sponsor hebben wij de nieuwe sportpakken aangeschaft voor onze tennisers! Er is nog een nieuw lid bijgekomen, er zijn uiteindelijk 9 pakken besteld en bedrukt. De eigen bijdrage voor onze leden hebben wij zo nihil kunnen houden.
Hiernaast een foto van onze leden (deels) in hun nieuwe kleding!

Onze leden hebben geschitterd in hun nieuwe kleding op ons tennistoernooi op 8 juli jl, bedankt!

Special Olympics voor g-hockey team Castricum

Juni 2018

Met het MHCCastricum G-hockeyteam namen we afgelopen juni deel aan de Special
Olympics in Gelderland. En wat een geweldig weekend was het! Er namen meer dan 2000
sporters met een verstandelijke beperking deel aan allerlei sporten zoals hockey, maar ook
o.a. voetbal, tennis, zwemmen en paardrijden. Het was een sportief feestje voor alle spelers.
Er werd gerend, gescoord, gelachen, geïncasseerd, gezweet en gejuicht. Wij kijken nu al
weer uit naar de volgende Special Olympics, over twee jaar in Den Haag.
Dankjewel stichting Nianne voor jullie financiële bijdrage! Alle leden konden hierdoor mee.
We hadden het voor geen goud willen missen!

Sportieve groet van
Alle g-hockeyers, ouders en coach van MHCCastricum

Landelijke Special Olympics Nijmegen 2016

Zomer 2016

Met behulp van Stichting Nianne heeft het G-hockey team van MHCC Castricum in 2016 kunnen deelnemen aan de landelijke Special Olympics te Nijmegen. Het was een toernooi vol sport- en spelplezier, maar vooral ook veel gezelligheid!

Europees Kampioenschap Parahockey voor G-hockey Castricum

Augustus 2015

Gesteund door Stichting Nianne heeft een team van G-hockeyers - hockeyers met een (licht)verstandelijke beperking - deelnemen aan het Europees Kampioenschap Parahockey in Londen. Dit team bestond uit enthousiaste spelers van hockeyclub MHCC uit Castricum en hockeyclub Myra uit Amstelveen. In Londen werden er wedstrijden gespeeld tegen teams uit Portugal, Engeland en Spanje. Naast de sportieve prestaties die deze week zijn geleverd, was het voor de spelers een fantastische ervaring om deel te nemen aan dit internationale toernooi en G-sporters uit heel Europa te ontmoeten.

"Ik vond het leuk dat toen we een doelpunt maakte, alle mensen langs de kant hard gingen juichen", speler Joran van Vuuren