Hoe het begon

"Toen onze oudste zoon met downsyndroom geboren werd kwamen we naast alle emoties die dat opriep al snel voor een belangrijke keuze te staan: zorgen we ervoor dat Joran in de "reguliere" wereld opgroeit, of kiezen we ervoor gebruik te maken van speciale voorzieningen waar meer deskundigheid en zorg aanwezig is? Voor beide paden is iets te zeggen, maar wij kozen uiteindelijk voor een jeugd die zou lijken op die van zijn twee zussen en broer.

Gaandeweg realiseerde wij ons dat het voor Joran ook heel belangrijk is om andere kinderen met een beperking te ontmoeten en daar vriendschappen mee te ontwikkelen. Via zijn G-hockey team heeft hij nu een vriendengroep waarmee hij sport en leuke dingen doet. Steeds weer blijkt hoe belangrijk het is om andere jongeren met een beperking te ontmoeten, maar ook dat dit niet vanzelf gaat. Er moeten een aantal voorwaarden gecreëerd worden zodat er daadwerkelijk ontmoeting en duurzaam contact kunnen plaatsvinden. Dit kost geld en menskracht en daar was het idee voor deze stichting geboren.

Wij willen graag dat deze stichting gaat leven. Dat zij activiteiten kan faciliteren waardoor mensen met of zonder beperking samen kunnen sporten, bewegen en daar vriendschappen en contacten uit ontstaan."

Niel van Vuuren & Anita Beentjes (Oprichters Stichting Nianne)